
În ziua de azi, grija pentru ecologie și mediu este pusă în prim plan în aproape toate țările din întreaga lume. Un număr mare de antreprenori lucrează în acest sens, având în vedere acest lucru. O afacere care se bazează pe producția ecologică sau, de exemplu, pe reciclare, are șanse mari de succes. Mai mult, este o oportunitate de a primi subvenții și sprijin din partea statului. Și, în general, nu ar trebui să existe probleme cu comenzile, deoarece vor avea legătură cu tendința crescută de respectare a mediului.
Dar ce afacere puteți porni dacă sunteți interesat de această direcție? O opțiune excelentă este de a deschide o fabrică ecologică, specializată în prelucrarea materialelor reciclate din plastic uzat și producerea de materiale de construcție și mobilier de grădină ecologic.
Astfel de produse sunt necesare pentru diferite domenii: construcții, amenajări exterioare, piața Horeca, etc. Așadar, căutarea piețelor de vânzare și vânzarea de bunuri nu va fi deloc dificilă.
Publicul țintă și canalele de comunicare
Clienții principali vor fi cu precădere clienții guvernamentali (administrații locale, municipalități), IMM-urile din sfera Horeca (restaurante, centre comerciale, hoteluri), companiile angajate în îmbunătățirea și ecologizarea orașului, dezvoltatorii imobiliari și companiile de construcții, precum și persoanele fizice. În total, există peste 40 de zone de vânzare (curți și grădini private, parcuri, terase, pensiuni agroturistice, școli, spitale, centre comerciale, centre de afaceri și multe altele)
Canalele de comunicare pentru promovarea produselor pot fi: întâlniri personale, recomandări ale clienților, participari la evenimente și expoziții, interacțiuni in rețelele sociale cu persoane diverse și bloggeri activi social, mențiuni în mass-media având ca rezultat conștientizarea mărcii și încrederea în tot ce este nou, ecologic și util. Pentru a promova produsele ecologice realizate în fabrica dvs. și a colecta comenzi, trebuie să aveți mediul online ca principală sursă de publicitate, lansând campanii publicitare contextuale și direcționate, precum și plasand produsele pe piețe offline, în diverse regiuni.
Suprafața de lucru și echipamentele necesare
Pentru a implementa o astfel de afacere, veți avea nevoie de cel puțin patru lucrători. În ceea ce privește fabrica, aveți nevoie de o clădire pentru un atelier cu o suprafață de 120 până la 160 de metri pătrați pentru a găzdui o singură linie de producție (la extinderea producției, va fi necesară o suprafață de la 180 la 240 de metri pătrați).
Echipamentul minim necesar constă într-o mașină pentru producerea amestecului de nisip polimeric, o presă hidraulică și mai multe matrițe pentru fabricarea produselor. În plus, este necesară instalarea unor dispozitive ce pot asigura ventilația forțată a atelierului. De asemenea, sunt recomandate și echipamente suplimentare cum ar fi: o masă de formare, mașini de găurit și tăiat, un set de instrumente de pornire și consumabile.
Va trebui să cumpărați în mod regulat materii prime: plastic, nisip, precum și o cantitate de vopsea aferentă necesarului pentru o lună de lucru.
Creditare
Chiar dacă investiția pare destul de mare la prima vedere, specialiștii în economie estimează amortizarea acesteia în maxim un an de zile. În consecință, accesarea unui credit pentru rău platnici de la orice IFN (instituție financiară nebancară) ce activează legal în țara noastră este pasul cu care puteți începe o afaceră prosperă.