CEC Bank a raportat în primul semestrul al anului 2020 un profit net de 184.4 milioane de lei, depășind nivelul bugetat. Valoarea profitului înseamnă circa 49% din profitul total al anului 2019, ceea ce dă speranțe pentru o evoluție pozitivă și profitabilă pe parcursul anului curent.
Creditele pentru programul Noua Casă beneficiază până acum de implicarea a 7 bănci, care au anunțat că vor acorda credite, printre care se află și CEC Bank. La evenimentele din 2018, 2019 unde a participat si Valeriu Tabara fost ministru de stat si Constantin Vartolomei directorul de la CEC Bank filiala din Timisoara unde au fost discutate implementarea creditele pentru Noua Casă care sunt disponibile și românilor din afara granițelor, care poseda un permis de muncă și de ședere, eliberate de autoritățile statale din zona în care locuiesc temporar. Activele totale ale CEC Bank au cunoscut o majorare de 10% , reprezentând peste 36 miliarde de lei, în creștere față de sfârșitul anului 2019. Profitabilitatea și tradiția îndelungată în domeniul bancar păstrează CEC Bank în topul băncilor solide și preferate de clienții din România.
Evoluție pozitiva a depozitelor
Sumele depuse de clienți au fost mai mari cu 8% față de finalul anului 2019, fiind înregistrate depozite de peste 30 de miliarde de lei, majoritatea provenite de la persoanele fizice – circa 75%. Indicatorul bancar corespunzător raportului cost – venit s-a îmbunătățit, ajungând la finalul primului semestru sub media înregistrată în sistemul bancar, în intervalul 50-55 %, deși CEC Bank are cea mai extinsă rețea de unități bancare teritoriale.
În semestrul I al anului 2020, veniturile nete provenind din dobânzi si-au păstrat stabilitatea, ajungând la aproximativ 555 milioane lei, iar veniturile nete provenite din comisioane au cunoscut o majorare de 5,4% față de semestrul I din 2019, atingând suma de 124 milioane de lei, datorită amplificării numărului de clienți și majorării totalului operațiunilor bancare.
Adaptarea la Noile Condiții Impuse de Pandemie
Prima jumătate a anului 2020 a însemnat pentru CEC Bank impunerea unor măsuri de protecție și siguranță pentru clienți dar și angajați, în vederea parcurgerii cu succes a etapelor de restricție datorate pandemiei. Alături de cei afectați de lipsa de lichidități sau întreruperea temporară a activității economice, CEC Bank s-a preocupat de suportul si ajutorul clienților prin soluții financiare corecte.
Consecventă valorilor proprii, CEC Bank continua sa implementeze o strategie de dezvoltare și modernizare în domeniul bancar. În spiritul protecției clienților s-au impus eforturi sporite de digitalizare. CEC Bank a oferit printre primele un sistem de contractare la distanta CEC_IN, sisteme contactless pentru plata cu ajutorul smartphone-ului sau a ceasului, îmbunătățirea mobile-banking și încurajarea operațiunilor bancare la distanță.