
Desi alegerea unor anvelope pare un lucru banal, la prima vedere, lucrurile se complica in momentul in care trebuie sa tii cont de importanta pe care acestea o au in ceea ce priveste siguranta ta in trafic, de numarul foarte mare de anvelope existente pe piata si mai ales de investitia financiara pe care trebuie sa o faci.
Cu totii ne-am dori sa putem cumpara ieftin si bun iar acest lucru se aplica si in cazul pneurilor, care necesita un buget nu tocmai scazut. O varianta de luat in calcul ar fi sa achizitionezi anvelope second hand, premium, de la marci de top. Insa, inainte de a lua o decizie, in cazul in care optezi pentru anvelope la mana a doua, ia toate avantajale si dezavantajele in calcul si asigura-te ca le vei verifica minutios, pe fiecare in parte.
De asemenea, este foarte important sa tii cont si de dimensiunile pe care le au rotile masinii tale, indiferent ca vorbim de anvelope de iarna, de vara sau all seasons. Nu pune masinii tale anvelope de alte dimensiuni, pentru ca vei intampina probleme in a trece ITP-ul. In plus, risti si amenda in cazul in care vei fi oprit de politie.
O anvelopa nepotrivita, mai mare, ar putea afecta articulatiile autorismului si totodata, va scadea performantele de stabilitate si franare ale acestuia. Astfel, in cazul in care te-ai decis ca vei achizitiona anvelope second hand, iar in cartea masinii tale scrie de exemplu, ca anvelopa ta are diametrul de 15 inchi iar constructia acesteia este radiala, este foarte important sa tii cont de acest lucru si sa te orientezi sa cauti anvelope second hand R15. In cazul in care in cartea masinii este specificat diametrul anvelopei ca fiind de 16 inchi, atunci trebuie sa optezi pentru anvelope second hand R16. De asemenea, trebuie sa tii cont si de celelalte specificatii – latimea anvelopei si raportul de inaltime.
De ce anvelopele second hand pot fi o optiune mai buna decat anvelopele noi de buget?
Desi vorbim de anvelope second hand, care au fost folosite o anumita perioada de timp, trebuie sa luam in calcul ca pneurile premium second hand au fost special gandite pentru performanta, adica pentru aderenta si franare optima. In cazul in care au fost bine intretinute, iar gradul de uzura este decent, aceste performante s-au pastrat.
In marea majoritate a cazurilor, anvelopele noi de la producatorii mai slabi sau necunoscuti, sunt realizate din materiale mai putin calitative. In consecinta, aderenta va fi mai scazuta, mai ales pe un carosabil umed. De asemenea, acestea se vor uza mult mai repede, in comparatie cu pneurile second hand premium.
Un set de anvelope noi, cumparat la pret redus de la anumite marci dubioase, se vor dovedi a fi o investitie foarte proasta, daca in momentele de urgenta se vor comporta defectuos. In general, producatorii mici, incearca sa fure un profil de la un producator cu renume sau realizeaza unul pe cont propriu. Deseori aceste profile insa, nu ofera o suprafata optima de rulare, fiind folosite materiale de slaba calitate si fara sa fie facute anumite teste de anduranta.