Descrierea propriei firme este o întreagă bătaie de cap, în condițiile în care nu știi de unde să începi. Întregul proces este unul destul de complicat, care necesită efort și atenție din partea ta, la fiecare pas. Dacă vrei să alegi calea ușoară și să apelezi la o firmă specializată care să demareze întregul proces de infiintare firma pentru tine, scapi mult mai repede și ușor. Însă, dacă te orientezi să faci toate activitățile de unul singur, este de așteptat să te confrunți cu diverse mici provocări. Cu scopul de a veni în ajutorul tău, am construit un ghid care conține toate lucrurile la care să te aștepți atunci când urmezi procesul de infiintare firme!
- Ce este o firmă?
Din punct de vedere legislativ, o firmă reprezintă un mod de organizare acceptat din perspectivă legală. Prin intermediul acestuia, poți să îți desfășori activitatea economică, plătind la timp impozitele și contribuțiile direcționate către bugetul de stat. Pe scurt, o firmă îți oferă posibilitatea de a avea relații prolifice cu partenerii de afaceri și clienții, la orice pas.
La ora actuală, există diverse tipuri de firme din care poți alege, și în prealabil care este tipul de afacere pe care ți-l dorești. Astfel, atunci când urmezi procesul de inregistrare firma, vei avea de ales între:
- Un PFA (persoană fizică autorizată);
- O II (întreprindere individuală);
- O IF (întreprindere familială);
- Un SRL (societate cu răspundere limitată);
- Un SRL-D (societate cu răspundere limitată administrată de un debutant);
- O SA (societate pe acțiuni);
- Un ONG (organizație non profit).
Tipurile de firme care sunt cele mai populare și frecvent regăsite printre opțiunile antreprenorilor sunt PFA-urile și SRL-urile. Nici nu este de mirare, întrucât pun la dispoziție o flexibilitate crescută și sunt ușor de înființat, indiferent de persoană.
- Care este motivul pentru care ai vrea să înființezi o firmă?
Atunci când vrei să ai parte de libertate financiară și să îți crești cariera fără limite, ai nevoie de un cadru legal, cum este o firmă. Mai mult decât atât, poți contribui activ la societatea în care trăiești, prin oferirea contribuțiilor și taxelor tale către stat.
- Care sunt documentele de care ai nevoie atunci când vrei să îți înființezi o firmă?
Unul dintre lucrurile care nu sunt deloc atrăgătoare despre procesul de inregistrare firme este partea birocratică. Astfel, vei avea nevoie de o listă destul de mare de documente, printre care se numără și:
- Copii aferente actelor de identitate ale fiecărui asociat și administrator în parte;
- Actul constitutiv, alături de declarațiile asociaților și administratorilor;
- Specimen de semnătură, alături de o copie aferentă spațiului care se va transforma în sediu social;
- Documente aferente experienței profesionale și a pregătirii asociaților.
- Cum se obține numele firmei?
Fie că optezi pentru infiintare SRL sau infiintare PFA, este de la sine înțeles faptul că va trebui să rezervi o denumire pentru firma ta. Pentru asta, se impune să verifici disponibilitatea lui atât la ONRC, cât și la ROTLD. Numele este imperios necesar, iar înregistrarea lui în mod oficial te va asigura de faptul că nici măcar o altă firmă nu îl va putea utiliza. Potrivit specialiștilor, este indicat să te mai gândești la cel puțin două alte nume, pentru a le putea schimba în situația în care primele sunt deja date.
- Cum aleg sediul social?
Sediul social este locul în care vei primi corespondența, motiv pentru care se impune să fie ales cu destul de multă grijă. Îl vei putea alege fie din proprietățile personale pe care le ai, fie din spațiile pe care urmează să le închiriezi.
În cazul în care sediul social aparține de un imobil care are mai multe apartamente, cum este un bloc, este indicat să iei acceptul din partea Asociației de Proprietari, astfel încât să te asiguri că îți poți desfășura activitățile economice fără probleme.
Cu ajutorul tuturor acestor sfaturi și recomandări, vei putea să îți înființezi propria firmă mult mai ușor și fără bătăi de cap. Cu toate acestea, poți oricând să soliciți ajutorul unor specialiști în domeniu, care să demareze întregul proces pentru tine și să te asigure de faptul că vei putea obține documentele necesare în cel mai scurt timp.